Opakowania premium coraz bardziej popularne

Rozmowa z Jackiem Limanówką, dyrektorem działu obsługi klienta w drukarni Multipress.

Czy ubiegły rok był pomyślny dla rynku produktów luksusowych?
– Jako producentom etykiet i opakowań trudno jest nam odpowiedzieć na to pytanie wprost. Jeśli odnieślibyśmy się do produkcji opakowań typu premium, to śmiało można by powiedzieć, że tak, ich sprzedaż co roku znacząco wzrasta. Jednak nie można tego przekładać jeden do jednego na cały rynek produktów luksusowych, ponieważ, jak zauważamy, coraz więcej produktów mniej luksusowych czy wręcz standardowych jest pakowane w bardzo fikuśne, bogato uszlachetnione opakowania, które do tej pory zarezerwowane były dla produktów z tzw. wyższej półki.
W jaki sposób wzbogaca się opakowanie o wartość dodaną?
– Rynek poligraficzny na pewno nie śpi, właściwie śmiało można powiedzieć, iż co roku pojawia się jakaś innowacja w tym względzie. Mało tego, nawet pracując już bardzo powszechnymi metodami uszlachetnień, to ich kombinacja powoduje, iż powstaje coś nowego i bardzo ciekawego w odbiorze. Oczywiście, wymienić można wszelkiego rodzaju druki na foliach, laminatach, lakiery – w tym ostatnio bardzo popularny, mimo że znany już od jakiegoś czasu, dripp off, lakier UV, 3D, aplikacja folii – tutaj w dalszym ciągu dużym uznaniem cieszy się folia soft touch, a także folie soczewkowe, złocenia na zimno i na gorąco, tłoczenia, tłoczenia 3D, tłoczenia grawerskie i wiele innych. Jednak szczególną uwagę chciałbym zwrócić na coś, o czym się raczej nie mówi, bo trudno traktować to jako technologię uszlachetniania, niemniej jednak ma duże znaczenie. Chodzi o samą bryłę opakowania, jej odpowiedni kształt, formę – tutaj duże pole do popisu ma konstruktor opakowania.
Luksusowe opakowanie powinno być wyjątkowe. Czy to znaczy, że może mieć dowolny, nawet najdziwniejszy kształt? Gdzie leży granica między opakowaniem krzykliwym a przyciągającym wzrok?
– To już z pewnością kwestia gustu, z którym trudno dyskutować, ale z pewnością granice coraz bardziej się poszerzają. Oczywiście dowolność kończy się w momencie, kiedy opakowanie nie będzie spełniało swojej funkcji i np. rozpadnie się, a produkt umieszczony w środku wypadnie. Chociaż może właśnie podsunąłem komuś pomysł do stworzenia czegoś nowego i zaskakującego…
Jak do takiego niebanalnego opakowania dopasować etykietę?
– Nie jest to trudne, ponieważ większość z wymienionych uszlachetnień śmiało można stosować zarówno na opakowaniu, jak i na etykiecie, co powoduje, że oba produkty są bardzo zbliżone do siebie i dobrze ze sobą współgrają.
Jakie jest Pana ulubione uszlachetnienie stosowane do produkcji opakowań luksusowych?
– lubię, kiedy na opakowaniu zastosowano wysmakowane połączenia, dwie lub maksymalnie trzy technologie. Przykładem takiego połączenia może być folia soft touch z lakierem 3D lub druk UV na srebrnym laminacie z dripp off.
Jakie firmy najczęściej zlecają produkcję opakowań luksusowych?
– W tym momencie właściwie już w każdej branży możemy spotkać opakowanie typu premium.
Myślę, że niewiele się pomylę, jeśli stwierdzę, iż prawie każda firma ma przynajmniej jeden produkt, który pakuje w opakowanie premium.
Z jakiego projektu są Państwo ostatnio szczególnie dumni?
– Zapewne ze wszystkich, które otrzymały nagrodę „Złotego Gryfa”, natomiast ogólniej mówiąc jesteśmy dumni z wdrożenia i przekonania klientów do stosowania wspomnianej technologii cold stampingu na ich produktach.


Wywiad ukazał się w majowym numerze Informatora Poligraficznego Vidart 5/2017. Tematem numeru był rynek produktów luksusowych.

Wyróżnienia dla długoletnich pracowników Multipress

Okazuje się, iż dla pracowników ważne są spotkania nie tylko na „szczeblu oficjalnym”. Dowodem na to jest duża frekwencja na spotkaniu integracyjnym „Dzień Drukarza”, które odbyło się 24 czerwca 2017 w Chacie Kryspinów. W tegorocznej imprezie, w sprzyjających warunkach atmosferycznych i świetnych humorach, udział wzięło ponad 60 osób, które wspólnie bawiły się podczas gier i zabaw zakończonych tańcami przy gorących rytmach muzyki z lat 80 i 90.

Tegoroczne spotkanie „Dzień Drukarza” w Chacie Kryspinów

Podczas spotkania Zarząd Drukarni docenił i wyróżnił 18 pracowników za ponad 15 lat solidnej i rzetelnej pracy oraz okazane zaangażowanie w rozwój firmy. Troje pracowników Multipress obchodziło jubileusz 25-lecia pracy, za co zostali nagrodzeni spersonalizowanymi medalami.
Prezes drukarni Andrzej Rabenda życzył wszystkim wyróżnionym aby ten jubileusz był powodem do zadowolenia i satysfakcji z wykonywanego zawodu, a także bodźcem do dalszego działania oraz aby kolejne lata pracy upływały w poczuciu spełnienia, w dobrym zdrowiu i pomyślności.

Wyróżnienia dla długoletnich pracowników Drukarni

Część nieoficjalna


Etykiety wet glue z efektem drip-off

Oferta etykiet drukarni Multipress została wzbogacona do nowy typ etykiet samoprzylepnych WGL – z lakierowaniem drip-off (efekt skórki pomarańczowej). Zapraszamy do współpracy wszystkich zainteresowanych zastosowaniem tego efektu na etykietach.

Wsparcie lokalnej społeczności w Morawicy

11 czerwca 2017 odbył się w Morawicy piknik rodzinny organizowany Szkołę Podstawową w Morawicy. Podobnie jak w poprzednich latach Drukarnia Multipress wsparła tę imprezę, sponsorując nagrody w loterii fantowej.

Festyn „U progu lata”




Zdjęcia pochodzą ze strony: Szkoły Podstawowej w Morawicy

Podziękowania dla Multipress

Efekt drip-off z zastosowaniem lakieru dyspersyjnego

Po serii pomyślnie zakończonych testów do oferty Multipress wprowadzona została innowacyjna, zmodyfikowana technika uszlachetnienia druku, pozwalająca na uzyskanie efektu cienkiej skórki pomarańczowej (drip-off) przy wykorzystaniu lakieru dyspersyjnego. Dotychczas efekt ten, w wersji grubszej, uzyskiwano wyłącznie przy zastosowaniu znacznie droższego lakieru UV. Zastąpienie go lakierem dyspersyjnym umożliwi znaczącą obniżkę kosztu dla Klienta.

Podwójna nominacja do Nagrody Złotego Gryfa

Zgodnie z ko­mu­ni­katem Pol­skiej Izby Dru­ku, w tegorocznej edycji konkursu o Na­gro­dę Zło­te­go Gry­fa, Drukarnia Multipress otrzymała nominacje w 2 kategoriach:

  • w kategorii „Pro­dukt jed­no lub dwu­barw­ny w opra­wie zło­żo­ne­j” za „No­tes Pre­miu­m”
  • w kategorii „Opa­ko­wa­nie z na­dru­kie­m” za  „Ku­fe­rek Śliw­ka w Cze­ko­la­dzie”

Ju­ry Kon­kur­su oceniało nadesłane prace ze względu na jakość ich wykonania. Uro­czy­ste ogło­sze­nie wy­ni­ków miało miejsce w cza­sie Ga­li kon­kur­so­wej na Ba­lu Pol­skiej Izby Dru­ku w dniu 20.05.2017r w war­szaw­skim ho­te­lu The We­stin War­saw.

Zapraszamy na stoisko Multipress na Targach Packaging Innovations 2017

W dniach 04 – 05 kwietnia 2017 Multipress będzie prezentować innowację polegającą na łączeniu lakierowania UV błysk i UV mat podczas druku offsetowego na Targach Packaging Innovations 2017.

Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations są największą imprezą branży opakowań w Europie Środkowo-Wschodniej.

Hala EXPO XXI Warszawa
Numer stoiska: C4

Zapraszamy!

Drukarnia Multipress wspiera polskich artystów

W roku 2016 drukarnia Multipress po raz kolejny wsparła Fundację Pomocy Artystom Polskim, nieodpłatnie drukując plakaty na Galowy Koncert wieńczący Ogólnopolski Konkurs Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej.

 

 

Drukarnia Multipress wspiera lokalną społeczność w Morawicy

W 2016, jak co roku, drukarnia Multipress aktywnie wspierała lokalną społeczność – wiejskie koło i Klub Sportowy „alfa” w Morawicy oraz Szkołę Podstawową w Morawicy.

  • w czerwcu Piknik Rodzinny organizowany przez Szkołę Podstawową w Morawicy
  • w sierpniu festyn wiejski w Morawicy organizowany przez Stowarzyszenie Małopolska Morawica, Klub Sportowy „Alfa” w Morawicy oraz Ochotniczą Straż Pożarną w Morawicy

W ramach wsparcia drukarnia Multipress przekazała nagrody rzeczowe m.in. hulajnogi, piłki, tablety, plecaki oraz drobne przybory szkolne i malarskie dla dzieci.

 

dyplom-dla-drukarni-festyn-morawica   festyn-morawica  

 

Multipress na Targach Packaging Innovations 2016

W dniach 12-13 kwietnia Multipress brał udział w Targach Packaging Innovations w Warszawie, największej imprezie branży opakowań w Europie Środkowo-Wschodniej. W ósmej edycji Targów ofertę zaprezentowało 200 wystawców z Polski i zagranicy. Odwiedzający mogli wziąć udział w ponad 30 prezentacjach w ramach Strefy workShops oraz zapoznać się z projektami opakowań wykonanymi przez studentów polskich szkół wzornictwa.

multipress-packaging-innovations-2016

Dla Multipress udział w Targach stanowił był nie tylko okazją do prezentacji oferty ale przede wszystkim do spotkania ze stałymi a być może również przyszłymi Klientami.

Wszystkim odwiedzającym nasze stoisko serdecznie dziękujemy za wizytę i zapraszamy do kontaktu.

drukarnia multipress stoisko na Packaging Innovations 2016     drukarnia multipress packaging innovations 206